2012. augusztus 31-én jelent meg itt az első bejegyzés Rákospalota-Újpest MÁV állomásról, tehát ma hároméves a blog. Eleinte hetente, 2014 óta kéthetente frissül a blog. A saját nyilvántartásom szerint ezidáig 93 bejegyzés jelent meg. Egy kis statisztikázás következik:
Minden idők legolvasottabb bejegyzése az újpalotai magasházról szóló cikk volt, ami két éve jelent meg, sorredben a 40.-ként: több mint 3346-an nyitották meg. Szintén a háromezres kategóriába tartozik a lebontott HÉV-állomásépületről szóló bejegyzés (3214), valamiért a Mézeskalács téri lakótelep (3180) is idekerült, és a Rákospalotai Növényolajgyárról szóló cikk (3069) is. Ez utóbbin nem csodálkozom, mert bár a mai ismereteim (és különösen a források ismerete) alapján ugyan már máshogy nyúlnék a témához, a digitális világban ez az egyetlen összefoglalása a gyár történetének.
A növényolajgyár silója - ma már Rákospalota városképi eleme - a bezárás évében, 2006-ban. (Fotó: Németh Miklós)
Az utolsó hónap során legtöbbször olvasott bejegyzések sorrendje mást mutat, itt már az 1981-es buszbaleset a vezető cikk (364-szer olvasták), amit az Árpád úti felüljáróról szóló követ (343), majd a Káposztásmegyer-pusztáról (233) és az örök rekorder, az újpalotai magasházról szóló (195) zár. A havi statisztika egyébként a jobb oldali dobozok közül a Top 5-ben mindig látható.
Összességében az a tapasztalat, hogy a legtöbbször olvasott bejegyzések a közlekedéstörténettel foglalkozók, a legkevésbé érdekesek pedig az Ember, város sorozatba tartozó életrajziak. Azért, hogy a legkeresettebbeket könnyebben megtaláljátok, és ahhoz, hogy a legkevésbé népszerűek egy kis támogatást kapjanak, mindkét tematikának szenteltem egy-egy gyűjtőoldalt, ahol reményeim szerint áttekinthető formában válogathattok a megjelent írások közt. A közlekedéstörténettel foglalkozó bejegyzéseket itt gyűjtöttem össze, az életrajzi jellegűek pedig itt. Ez a két gyűjtőoldal folyamatosan frissül a megjelenések függvényében.
Helyszínelés az Ifjúgárda (ma: Károlyi Sándor) úton 1981-ben. A balesetről szóló bejegyzés itt olvasható.
Szintén komoly tartalmi egység, a lakótelepekről szóló bejegyzések. Ezeknek az írásoknak az olvasottsága számomra különös módon alakult: ahogy fentebb írtam, a Mézeskalács térit több mint háromezren olvasták, a Széchenyi-lakótelep (Kolozsvár utcai), a MÁV-telep és az Újpalota érdekelt még ezernél több olvasót. A többi lakótelepi írás olvasottsága nem érte el az ötszázat sem, ami csak azért különös, mert korábban arra számítottam, a telepek lakosságának aránya tükröződik vissza majd az érdeklődésben is. Vagyis legtöbbször az újpalotai és a Frankovics-lakótelepről szóló bejegyzéseket nyitják meg az olvasók, legkevesebbszer pedig mindjuk az ONCSA és az Epres sori lesz az érdekes. Hát nem így lett :)
A fenti kép az elmúlt három év egyes napjainak látogatottságát mutatja. Részletes értékek persze leolvashatatlanok róla, de az látszik, hogy egy-egy kiugró látogatottságú, akár 3000-es nézettséget elérő napot leszámítva van egy stabil "alapzaj", napi cirka 40-50 olvasó. Ezen túl ha megjelenik valamelyik bejegyzés az Index, vagy az Index2 ajánlóinak valamelyikében, akkor van jelentős emelkedés.
Azokat a keresőkifejezéseket illetően, amikkel idetalálnak a Google-ból a látogatók, nem tudok beszámolni nagy meglepetésreől. A 78-as körzet (cikk itt), a Liva-malom (cikk itt), a növényolajgyár (cikk itt), Istvántelek (cikk itt), a MÁV-telep (cikk itt) és a 173-as busz (cikk itt) vezeti a listát, de a Pestújhely története (cikk itt) vagy Tenke Tibor neve (cikk itt) és a 10-es villamos (cikk itt) is gyakran ide vezeti az információt keresőket.
Rákospalota, Pestújhely és Újpalota kifogyhatatlan a témákból, számtalan ötletet dédelgetek, tele vagyok félig megírt bejegyzésekkel. Az viszont bizonyos, hogy a rendelkezésre álló források alapján könnyen megírható témáknak lassan a végére érek. Egyre több kérdés megválaszolásához kell levéltári kutatást végezni, és gyakoribb, hogy ott sincs elegendő anyag, mint az, hogy valamire rábukkanok. Nem garantálhatom tehát a kéthetenkénti frissítés fenntartását a jövőben is, de az bizonyos, hogy jönnek még történetek...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.