A kerület közlekedésével kapcsolatos írásokat, illetve a még meg nem jelent (tervezett) cikkeket gyűjtöttem itt össze. A bejegyzések kereshetők még a közlekedéstörténet címszóra kattintva.
Járattörténet:
5-ös busz
7-es buszcsalád
10-es villamos (2013. március 17.)
A már megszűnt 10-es villamos rövid története
12-es villamos (2015. június 8.)
A 12-es villamos fénykora és agóniája
25-ös busz (2012. november 12.)
A 25-ös járat rövid története
46-os busz
55-ös villamos
62-es villamos
65-ös villamos
67-es villamos (2013. augusztus 12.)
A már megszűnt 67-es villamos története
69-es villamos, 1. rész
69-es villamos, 2. rész
96-os buszok
104-es, 204-es buszok
124-es busz (2015. március 1.)
A volt 24-es busz története
125-ös busz
130-as busz
173-as busz (2013. május 29.)
A 2013-ban megszüntetett 73-as, 173-as buszcsaládról, Újpalota meghatározó járatáról
196-os busz
204-es busz: lásd a 104-esnél
224-es busz
225-ös busz: lást a 25-ösnél
231-es busz
233-as busz
277-es busz (2014. július 14.)
A 277-es (volt 24Y, 77-es) járat története
296-os busz: lásd a 96-osnál
Rákosszentmihály-Pestújhely-Rákospalotai HÉV (2014. április 18.)
Rákospalota és Pestújhely HÉV-vonala, a későbbi 65-ös és 69-es villamosok elődje
Rákospalota másik HÉV-vonala: a Veresegyház-váci villamosvasút (2016. március 17.)
1911-ben indult meg a közlekedés a Vác-Budapest-Gödöllő HÉV-vonalon, aminek az egyik végpontja Rákospalota-Újpest volt. A ma Veresegyház-váci vonalként ismert vonal az ország első villamosvontatású vasútja volt.
Közlekedési épületek, műtárgyak, emlékek és tervek:
A XV. kerület tömegközlekedésének fejlődése régi térképeken (2016. június 24)
Száz év, hat térkép...
A Kolozsvár utcai aluljáró története (2015. április 22.)
Az Erzsébet királyné útját és a Kolozsvár utcát összekötő, a körvasút alatt átbújó aluljáró 90 éves története.
Negyven éves az Árpád úti felüljáró (2014. november 6.)
Az újpesti Árpád utat és a rákospalotai Hubay Jenő teret összekötő felüljáróról
Búcsú a kerület utolsó HÉV-állomásépületétől (2014. május 21.)
A Késmárk utcai "Rákospalota-Nádastó" HÉV-állomás története
Az Andrássy út meghosszabbítása, avagy M3-as terv 1932-ből (2013. november 13.)
A mai M3-as helyén már több mint száz éve autóutat terveztek, de csak 1932-től foglalkoztak komolyan a kérdéssel.
Egy 32 évvel ezelőtti halálos baleset Rákospalotán (2013. szeptember 9.)
1981-ben történt egy halálos autóbuszbaleset Rákospalotán a piros 25-ös vonalán, melyet korábban még emléktábla is felidézett.
Utcasorsok a rákospalotai közdűlőutak mentén (2013. június 6.)
Egy összeírás Palota közdűlőútjairól és valamennyi belterületi utcájáról, teréről
A Rákospalota-Újpest vasútállomás és környékének története (2012. augusztus 31.)
Budapest legrégebbi vasútállomásának és vonzáskörzetének története
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe: