Kapcsolat

palotabarat a gmailen, és XV. kerületi blog a Facebookon.

2012.11.16. 16:31 Rátonyi Gábor Tamás

Szerethető városrészek - fotók a mai Rákospalotáról

Miért szereti az ember Rákospalotát? Biztos van rá ezer válasz, engem - mint másutt lakót - ezek az apróságok is magukkal ragadtak. Férfiember vagyok, de valaminek a báját még én is képes vagyok észrevenni. Olyan hangulatos - de lehet, csak vicces, érdekes, meghökkentő vagy különleges - képeket válogattam össze, amik számomra szerethetővé tették ezt a városrészt. Szívesen veszem mások saját készítésű képeit is, kifejezetten örülnék, ha a kerületet több szemmel láttatva tudnánk bemutatni. Remélhetem hogy a következő "Szerethető városrészek" posztot a Ti képeitekből állítom össze?

 

Nem fa, villanyoszlop

A fenti képen nem egy különleges fafajta látható, hanem egy egyszerű villanyoszlop a Dugonics utcában. A zölddel bőségesen befuttatott kerítés előtti oszlopra rámászott a természet, sőt, ahogy látszik: a légvezetéken terjeszkedik tovább.


puszitabla
puszitabla2
A két régi (bár a "XV. kerület" szöveg feltüntetéséből következtetve: biztosan 1950 utáni) utcanévtábla a Lukácsi Sándor és a Sződliget utcák sarkán nem fértek fel a kerítés kőoszlopára. Ezért egyik a másiknak feszülve, összepuszilkodva támasztják egymást évtizedek óta.


Fogat köz
Fogat köz
Az, hogy a kerület legkisebb utcája, az biztos. De talán az egész város legrövidebb, legszűkebb közterülete (tud valaki kisebbet?). Nem is utca, csak köz. Sőt, nem is köz, inkább sikátor, de ezt nyilvánvalóan nem lehetett ráírni az utcanévtáblára. A felső képen kívülről a Rákos út felől, az alsón legbelülről, a zsáksikátor túlvégéről van lefotózva a Fogat köz.


Kéz

Kéz a falban. Kicsit bizarr, s hogy mit jelképezhet, ki tudja? Ugyanennek a Rákospalotai körvasút sori háznak hamarosan még egy érdekességét bemutatom.


Elköltöztem

ELKÖL TÖZTEM - írja a fodrászüzlet volt tulajdonosa. Egyszerű vonalvezetés és tartalomformálás, cizellálatlan, lényegretörő - mondhatni belterjes - üzenet az Arany János és Beller Imre utcák sarkán. Ma már rettenetesen sajnálom, hogy nem fotóztam le, de nem messze innen szintén az Arany János utcában volt egy üzlet, aminek a felirata csak ennyi volt: CUCC. Nem sokáig lehetett látni, ma már nincs is meg, és végül sosem jöttem rá, mit lehetett ott kapni. Vajon mit, emlékszik még valaki?


Parabola naturaRepkénnyel (vagy mivel? - párom szerint vadszőlő) befuttatott parabolaantenna az Eötvös utca egyik házának a tetején. Vajon javítja a vételt? Vagy csak a természet nekilódult, az ottlakók pedig úgy hagyták?

4 komment

Címkék: 2012 jelen Rákospalota Szerethető városrészek


A bejegyzés trackback címe:

https://bpxv.blog.hu/api/trackback/id/tr504720443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beller-Arany sarokról egy fodrászat költözött el.
A Dugonics utcában lévő benőtt oszlophoz hasonlóakhoz a szerelők "nagyon" tudnak örülni.
ez az elköl töztem annyira tetszik, nem bánnád, ha beidézném a Tipo Budapest csoportba, a fotós felüntetésével?
süti beállítások módosítása