2015.06.08. 10:06 Palotabarát

A kerület közlekedésével kapcsolatos bejegyzések

A kerület közlekedésével kapcsolatos írásokat, illetve a még meg nem jelent (tervezett) cikkeket gyűjtöttem itt össze. A bejegyzések kereshetők még a közlekedéstörténet címszóra kattintva.

Járattörténet:

5-ös busz

7-es buszcsalád

10-es villamos (2013. március 17.)
A már megszűnt 10-es villamos rövid története

12-es villamos (2015. június 8.)
A 12-es villamos fénykora és agóniája

25-ös busz (2012. november 12.)
A 25-ös járat rövid története

46-os busz

55-ös villamos

62-es villamos

65-ös villamos

67-es villamos (2013. augusztus 12.)
A már megszűnt 67-es villamos története

69-es villamos, 1. rész

69-es villamos, 2. rész

96-os buszok

104-es, 204-es buszok

124-es busz (2015. március 1.)
A volt 24-es busz története

125-ös busz

130-as busz

173-as busz (2013. május 29.)
A 2013-ban megszüntetett 73-as, 173-as buszcsaládról, Újpalota meghatározó járatáról

196-os busz

204-es busz: lásd a 104-esnél

224-es busz

225-ös busz: lást a 25-ösnél

231-es busz

233-as busz

277-es busz (2014. július 14.)
A 277-es (volt 24Y, 77-es) járat története

296-os busz: lásd a 96-osnál

Rákosszentmihály-Pestújhely-Rákospalotai HÉV (2014. április 18.)
Rákospalota és Pestújhely HÉV-vonala, a későbbi 65-ös és 69-es villamosok elődje

Rákospalota másik HÉV-vonala: a Veresegyház-váci villamosvasút (2016. március 17.)
1911-ben indult meg a közlekedés a Vác-Budapest-Gödöllő HÉV-vonalon, aminek az egyik végpontja Rákospalota-Újpest volt. A ma Veresegyház-váci vonalként ismert vonal az ország első villamosvontatású vasútja volt.

Közlekedési épületek, műtárgyak, emlékek és tervek:

 

A XV. kerület tömegközlekedésének fejlődése régi térképeken (2016. június 24)
Száz év, hat térkép...

A Kolozsvár utcai aluljáró története (2015. április 22.)
Az Erzsébet királyné útját és a Kolozsvár utcát összekötő, a körvasút alatt átbújó aluljáró 90 éves története.

Negyven éves az Árpád úti felüljáró (2014. november 6.)
Az újpesti Árpád utat és a rákospalotai Hubay Jenő teret összekötő felüljáróról

Búcsú a kerület utolsó HÉV-állomásépületétől (2014. május 21.)
A Késmárk utcai "Rákospalota-Nádastó" HÉV-állomás története

Az Andrássy út meghosszabbítása, avagy M3-as terv 1932-ből (2013. november 13.)
A mai M3-as helyén már több mint száz éve autóutat terveztek, de csak 1932-től foglalkoztak komolyan a kérdéssel.

Egy 32 évvel ezelőtti halálos baleset Rákospalotán (2013. szeptember 9.)
1981-ben történt egy halálos autóbuszbaleset Rákospalotán a piros 25-ös vonalán, melyet korábban még emléktábla is felidézett.

Utcasorsok a rákospalotai közdűlőutak mentén (2013. június 6.)
Egy összeírás Palota közdűlőútjairól és valamennyi belterületi utcájáról, teréről

A Rákospalota-Újpest vasútállomás és környékének története (2012. augusztus 31.)
Budapest legrégebbi vasútállomásának és vonzáskörzetének története

facebook_kovetes.jpg

Címkék: szolgálati közlemény közlekedéstörténet


Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu