Kapcsolat

palotabarat a gmailen, és XV. kerületi blog a Facebookon.

2012.08.31. 09:55 Rátonyi Gábor Tamás

A blogról és magamról

Sajnos, nem vagyok rákospalotai. Sem pestújhelyi, és nem is Újpalotán lakom. Valahogy úgy alakult, hogy gyerekkorom óra körbelaktam a XV. kerületet, állandóan csak átutaztam rajta. Hol Újpestről Zuglóba, hol Zuglóból Káposztásmegyerre - és persze számos más reláció is előfordult -, családtagokhoz, barátokhoz, mikor hova kellett menni. Aztán dolgoztam is itt, illetve még ma is azt csinálom, utazgatok benne. Megismertem sok arcát, láttam, látom és megszerettem apró szépségeit.

Egy régi ismerősöm valamikor Pesterzsébeten lakott, a palotaihoz hasonló kertvárosi környéken, néha kijártam hozzá, de nem kedveltem meg a városrészt. Ő viszont azt szerette. Kérdezte egyszer, mi a különbség a XV. és a XX. kerületek között? Nem tudtam rá mit válaszolni, egyszerűen csak emez tetszik, amaz meg nem. Hogy mi különböztet meg egy-egy szabadon választott kertvárosi utcát Palotán és Erzsébeten, vagy Pestújhelyen és Nagytétényben, ma sem tudom. De hogy más a hangulatuk, más a történetük, az biztos. Erről szeretnék írni néhány bejegyzést: Rákospalota, Pestújhely és Újpalota történetéről, hangulatáról, múltjáról, jelenéről és talán jövőjéről. Remélem szívesen veszik az ottlakók egy idegen kotnyeleskedését.

Ugyanakkor a blog nyitott! Nem tekintem magánblognak. Várok és köszönettel veszek olyan, jól megírt, megszerkesztett írásokat, amiknek a közzétételével színesíthetem a blogot. Különösen számítok új- és régipalotaiakra, pestújhelyiekre. Ha van ötleted, véleményed, kész cikked, keress meg!

Szólj hozzá!

Címkék: szolgálati közlemény


A bejegyzés trackback címe:

https://bpxv.blog.hu/api/trackback/id/tr154698225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása